Skip links

Visibility Report – funcționalități noi pentru strategii de creștere sănătoasă în online

Visibility Report este unicul instrument gratuit de analiză a performanței digitale din 25 de industrii, care colectează și contextualizează date despre vizibilitatea și traficul organic non-brand ale celor mai importante branduri din Google.ro. Conceput pentru optimizarea strategiilor de SEO și content, este dedicat marketing specialiștilor și persoanelor care au în grijă businessuri online și responsabilitatea de a le crește. 

Am explicat aici în ce fel poate să-ți devină specialist SEO de serviciu și cum îl poți utiliza pentru a afla cât mai multe despre industria și despre competitorii tăi. Și, pentru că ne place să optimizăm tot ceea ce facem, avem câteva funcționalități noi pentru Visibility Report:

Modulul „Visibility Trends”

Sub clasamentul grafic al fiecărei industrii vei observa un modul nou, divizat în 3 coloane:

  • Top Visibility Gains – website-urile din categorie care au crescut cel mai mult în ultima lună
  • Top Visibility Losses – website-urile din categorie care au scăzut cel mai mult în ultima lună 
  • Top Competitors – Visibility Trend – evoluția în timp a vizibilității celor mai importante branduri din industrie.

Acest modul te ajută să te raportezi mai ușor la competiție, din perspectiva performanței în Google.ro și să urmărești evoluția istorică a vizibilității organice non-brand din categoria în care activezi. 

Să exemplificăm:

În industria Home, vei observa, în primul rând, că emag.ro își consolidează poziția de lider. Foarte pronunțată aici este scăderea de 4% a site-ului elvila.ro, dar și creșterea constantă a agregatorului favi.ro, de curând intrat în Top 10 și aflat în plină ascensiune – a depășit deja mobexpert.ro și este pe cale să egaleze site-ul Ikea. Acesta poate fi un indiciu privind favorizarea agregatoarelor de către Google.

Indicatorul „Monthly Change”

Acest indicator nou arată tendințele de creștere sau scădere a vizibilității pentru fiecare website din categoria selectată, inclusiv pentru cele care nu se regăsesc pe lista scurtă a modulului „Trends”. În dreptul fiecărui jucător, pe coloana „Monthly Change”, poți vedea un chart cu istoricul vizibilității raportat la ultimele luni. 

Dacă sortezi după “Monthly Change”, vei vedea care sunt site-urile cu cele mai mari creșteri și scăderi. Aceste funcții îți vor veni în ajutor și pentru descoperirea unor tipare și reguli în situația unui update de algoritm, astfel încât să poți acționa în concordanță cu noile exigențe Google.

Funcția „Full Website Profile”

Pentru că multe industrii din raport sunt dominate de jucători activi în mai multe categorii, am decis să extragem diferențiat datele pentru aceștia:

  • Segmentat, pentru industria accesată, astfel încât să fie evidențiată relevanța lor pentru categoria selectată. Astfel, atunci când accesezi o categorie, datele estimate pentru jucătorii principali se raportează strict la cuvintele din industria respectivă. 
  • Complet, pentru a putea ilustra o imagine de ansamblu a jucătorilor activi în mai multe segmente. Astfel, dacă alegi un astfel de competitor din listă și dai click pe noul buton „Full Website Profile”, vei vedea care sunt toate cuvintele site-ului, toate industriile în care este prezent, dar și o estimare totală a traficului organic.

Să exemplificăm: 

În industria Cosmetics, elefant.ro obține o vizibilitate de aproape 19%, mai mare decât businessul dedicat marionnaud.ro. În această categorie, elefant numără peste 8k cuvinte cheie care îi aduc rankuri. Cu un click pe acest jucător, vei avea o prezentare generală a acestuia în industrie. 

Dacă apeși pe butonul din dreapta „Full Website Profile”, vei vedea însă toate industriile în care elefant.ro își desfășoară activitatea, dar și estimări ale traficului total pe site, ale vizitelor estimate, ale impresiilor și ale volumului de căutări pentru toate cuvintele cheie pe care acesta rankează, în total peste 81k. 

În acest fel poți vedea și care sunt industriile conexe pe care le targetează alți jucători preponderent activi în cea selectată; de exemplu, douglas.ro obține trafic și din categoriile Fashion și Eyewear.

Update-uri lunare

Vizibility Report este actualizat în prima jumătate a fiecărei luni, pentru ca cei care îl folosesc să aibă mereu acces la date recente și relevante pentru luna în curs. Astfel, dinamica din cele 25 de industrii este ilustrată cu date la zi, pentru ca businessurile active în categoriile prezente în VR să se poată raporta la competitori și cifre de actualitate.

Fii primul care are acces la date pentru luna în curs. 

Înregistrează-te gratuit în Visibility Report folosind adresa de email office și vei primi, în fiecare lună, înaintea tuturor, datele din industria ta. Astfel, vei putea implementa rapid decizii strategice în cazul update-urilor de algoritm Google. În plus, te vom ține la curent cu noile features și produse și vei primi invitații la evenimentele noastre exclusiviste, Upswing Power Sessions.