Urmatoarea lovitura dupa Not-Provided: Volume de Cautare Agregate

    • 3
    Agregated-search-volumes

    Cu totii stim ca majoritatea profesionistilor ce activeaza în domeniul SEO si al marketing-ului digital, se bazeaza pe Keyword Planner pentru a identifica oportunitati, estimand un volum de cautari pentru cuvintele cheie de interes.

    Dupa socul produs în 2013 cu Not-Provided, Google a venit cu o alta schimbare majora, insa de data aceasta afectand valoarea datelor ce reflecta volumul de cautari.

    Google Keyword Planner combina acum volumele de cautari ale cuvintelor cheie asemanatoare si indica acelasi volum agregat pentru fiecare cuvant cheie, in loc de estimarile individuale.

    Iata un exemplu: Inainte de update, “ceasuri barbatesti”, “ceasuri barbati” si “ceas barbatesc” aveau volume de cautare diferite

    google keyword planner

    in timp ce acum gasim acelasi volum de cautari pentru fiecare din ele.

    volum de cautari

    Acest lucru te poate duce pe o pista falsa dat fiind ca poti lua în calcul un volum de 33K pe fiecare din aceste cuvinte cheie.

    Keyword Planner combina in acest moment mai multe variante de cautare, printre care:

    Forme de plural si singular pentru fiecare cuvant dintr-o fraza cheie

    forme de singular si plural

    Acronime si forma obisnuita

    Keyword Planner – acronime

    Variante cu terminații ale cuvintelor cheie (ex: -ul, -ului, etc)

    Keyword Planner – forme articulate

    Cuvinte cu sau fara punctuatie sau diacritice

    Keyword Planner - diacritice

    Forme gresite

    Keyword Planner - forme gresite

    Impactul pe care il aduce aceasta schimbare

    Date find aceste schimbari, volumele de cautari sunt brusc supra-estimate astfel ca, cei ce nu au sesizat aceasta diferenta, se pot baza pe volume nereale sau duplicate pe anumite liste de cuvinte cheie.

    De asemenea, acum nu mai ai posibilitatea de a vedea care cuvinte au volume mai mari si care au volume scazute. Acest lucru este important mai ales atunci cand un site are ranking diferit pe aceste variatii ale cuvintelor cheie. Din verificarile noastre, pot fi variatii foarte mari uneori.

    SEOmonitor vine cu o solutie

    Am remarcat aceste modificari imediat ce ele si-au intrat in rol, iar vestea buna este ca am gasit deja o solutie pentru a reface estimarile individuale de volum ale unor cuvinte cheie inrudite. Pentru utilizatorii aplicatiei SEOmonitor, chiar daca aceasta modificare de algoritm a distorsionat datele furnizate, ceea ce afecteaza Scorul de Vizibilitate si estimarile, am implementat deja o solutie.

    Mai mult, utilizatorii aplicatiei noastre pot vedea acum timp atat volumele individale cat si volumele agregate ale keyword-urilor inrudite. Cu ambele seturi de date puse alaturi, poti avea o noua perspectiva asupra importantei unui cuvant cheie fata de alte forme apropiate ale acestuia.

    locuri de munca search volume

    vs. Search Volume in Google Keyword Planner

    locuri de munca new search volume

    • 3

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.