Studiu de caz: de la 20.000 la 90.000 de vizite organice non-brand in doar 6 luni

    • 2
    studiu-de-caz-staer.ro

    “Acum 8 luni am renuntat la serviciile marete pe care mi le prestau diversi, care m-au costat multe sute de mii de euro de-a lungul timpului, si am facut site-ul de la zero (singur). L-am inlocuit undeva in aprilie 2015 pe cel vechi; cu redirectionarea paginilor am dat dovada de maxima nepricepere si am pierdut toata notorietatea si vizibilitatea pe motoarele de cautare.”

    Nicolae Stefan, manager staer.ro

    Cam asa l-am cunoscut pe Nicolae. Ne-a trimis un email sincer, dar din care se vedea clar determinarea de a avea acelasi succes in online, ca si in offline.
    Dupa 6 luni de colaborare, Staer.ro era deja un brand cu rezultate cu care ne puteam mandri:

      • Traficul organic non-brand a crescut de la 20.000 la 90.000 de vizite pe luna;
      • Vizibilitatea in Google a crescut de la 14% la 64%, depasind majoritatea competitorilor;
      • Aparitii in presa si blogurile de specialitate (Casa si Gradina).

     

    Cum am ajuns la aceste performante?

    Ne-am gandit ca ar fi util sa lansam o serie de studii de caz in care sa prezentam, pas cu pas, strategia pe care am aplicat-o pentru clientii nostri. Staer.ro este “episodul-pilot” al acestui sezon. Speram sa iti fie de folos informatia 😉 Read on.

    Staer.ro la inceptul colaborarii

    Putini sunt cei care nu au auzit de brandul “Staer”. O afacere cu traditie in domeniul mobilei, ne-am asteptat ca aceeasi notorietate din offline sa se reflecte si in pozitii de top in rezultatele Google. Online-ul s-a dovedit insa mai anevoios de cucerit si nici deciziile de dezvoltare sau promovare nu au fost mereu bine alese.

    Cand ne-am cunoscut, staer.ro era gestionat de managerul companiei care ne marturisea:

    “Abia acum 2 luni am aflat ca exista o chestie numita SEO si weekendul trecut am refacut toate paginile site-ului ca sa le dotez cu metakeywords, metadescriptions, metatitles; am redenumit sau redirectionat pagini, am refacut sitemap-ul si robot.txt-ul, prin urmare, abia acum incepe site-ul sa lucreze corect si sa fie indexat pe motoarele de cautare.”

    Pasul #1: Analiza vizibilitatii pe cuvintele cheie relevante pentru staer.ro

    Dupa ce am aflat istoricul dezvoltarilor, am inceput propria noastra analiza. Am conectat conturile de Google Analytics si Google Search Console la aplicatia noastra, SEOmonitor.com, si am extras automat majoritatea cuvintelor cheie relevante.

    Aplicatia ne-a aratat si pozitiile ocupate de cuvintele cheie si, la nivel global, scorul de vizibilitate al website-ului in Google. Am adaugat la analiza si principalii competitori ca sa avem o imagine de ansamblu a pietei.

    Asa aratau performantele SEO ale staer.ro in iulie 2015, inainte de inceperea colaborarii:

    vizibilitate-initiala-staer.ro

     


    Ce indica scorul de vizibilitate si de ce este bine sa il folosim?


    Orice strategie SEO implica monitorizarea performantei pe cuvintele cheie relevante. Pentru majoritatea magazinelor online, o analiza relevanta implica monitorizarea a sute sau mii de cuvinte cheie. Cum nu poate fi vorba de o analiza a fiecarui cuvant, este nevoie de un indicator global.Insa nu doar pozitia websitelui pe fiecare cuvant cheie este importanta. Fiecare cuvant are un indice de volum care arata cat de des este cautat. O pozitie de top pe un cuvant cu un volum mare de cautare este, evident, mai importanta decat aceeasi pozitie pentru unul putin cautat. De aceea, Scorul de Vizibilitate dezvoltat de SEOmonitor tine cont atat de pozitia fiecarui cuvant, cat si de volumul sau de cautare. Un utilizator SEOmonitor poate vedea evolutia website-ului sau in termeni de vizibilitate ca o valoare procentuala: 100% indica faptul ca website-ul se afla pe prima pozitie pentru toate cuvintele urmarite, iar 0% arata ca apare dupa pagina a doua a rezultatelor motorului de cautare.

    Altfel spus, pentru un grup de 1.670 de cuvinte cheie care au 586.000 de cautari pe luna, doar 14% dintre utilizatori vedeau rezultatul staer.ro in urma unei cautari pe google.ro.

    www.staer.ro - search volume

    Pasul #2: Cum am gasit oportunitatea de crestere

    Cand am exclus cuvintele cheie pentru care staer.ro ocupa deja pozitii de la 1 la 10 (prima pagina de rezultate a Google), am observat ca pentru 366 de cuvinte website-ul ocupa pozitii in paginile 2 si 3.

    Iata un top 5 al celor mai importante cuvinte:

    staer.ro - top keywords

    Mai mult, cuvintele aveau in total aproape 200.000 de cautari pe luna.

    www.staer.ro - kw pagina 2

    Ne-am dat seama ca aici avem o oportunitate de crestere. Daca aducem cuvintele respective pe pozitii mai bune (pagina 1), se va simti o crestere relevanta la nivelul traficului organic non-brand

    De ce este important in SEO sa analizam doar traficul organic non-brand?

    Adesea, utilizatorii Google acceseaza website-urile folosind bara de cautare, ceea ce se traduce in trafic organic (neplatit), dar de brand. Acesta este de fapt o forma de trafic direct si nu ar trebui sa fie analizat ca parte a rezultatelor unei campanii de SEO. Doar traficul non-brand poate fi influentat prin cresterea pozitiilor website-ului in rezultatele Google.
    In Google Analytics aceasta analiza este restrictionata prin prezenta datelor (not-provided). Se poate folosi Google Search Console ca un instrument complementar deoarece aici se regasesc aproape toate cuvintele cheie care au generat click-uri pe website.

    Pentru a facilita aceasta analiza, am dezvoltat in SEOmonitor.com un modul dedicat monitorizarii traficului. Aplicatia segmenteaza automat traficul organic in brand si non-brand si listeaza cuvintele cheie cu indicatorii de performanta specifici: vizite, conversii sau venituri.

    Pasul #3: Auditul tehnic: instrumente de lucru si solutii

    Exista numeroase aplicatii destinate analizelor tehnice si tot mai multe articole de tip “how to” pe care un specialist le poate consulta inainte de un audit. Nu toate problemele identificate sunt insa si critice. Cu alte cuvinte, analizati cu atentie factorii-problema si prioritizati rezvolvarea lor in functie de importanta. Altfel, riscati sa consumati resurse valoaroase fara rezultate imediate.

    Pentru staer.ro, acestea sunt principalele probleme pe care le-am identificat ca fiind piedici in cresterea vizibilitatii si a traficului organic non-brand (in ordinea importantei lor):

    1. Viteza slaba de incarcare a website-ului
    2. Continutul duplicat generat de sistemul de tag-uri
    3. Sistemul de internal linking slab optimizat
    4. Titlurile si tag-urile H1 neoptimizate

    Aplicatii recomandate pentru un Audit Tehnic SEO:

    DeepCrawl, OnPage.org, Google Search Console, Google PageSpeed Insights

    Pasul #4: Imbunatatirea vitezei de incarcare

    Google PageSpeed Insights ne-a aratat ca staer.ro avea o viteza de incarcare de 71/100.

    Dupa implementarea recomandarilor de la Google (comprimarea resurselor, optimizarea imaginilor, optimizarea resurselor HTML, CSS si JavaScript) am reusit sa obtinem:

    • 90/100 la testul Google PageSpeed pentru viteza de incarcare;
    • O experienta mai buna pentru vizitatori (website-ul se incarca in mai putin de 2 secunde).

    staer.ro - viteza de incarcare

    Pasul #5: Eliminarea continutului duplicat

    Orice website se confrunta, la un nivel mai mic sau mai mare, cu aceasta problema. A fost si cazul staer.ro.

    Platforma folosea un sistem de tag-uri (etichete) care aveau acelasi continut cu categoriile principale.

    Pe paginile de tag a fost adaugat noindex pentru a nu mai permite motoarelor de cautare sa le indexeze.

    Aceste pagini au fost blocate de la indexare din Google Search Console, din sectiunea Crawl -> URL Parameters.

    Pasul #6: Imbunatatirea sistemului de link-uri interne

    Am trecut apoi la analiza link-urilor interne. Acestea sunt deseori subestimate, cu toate ca au un rol foarte important in modul in care Google “intelege” transferul de autoritate dintr-un site.

    Pentru a imbunatati atat transferul de autoritate intre pagini, dar si experienta pe care utilizatorii o au pe site, am adaugat in paginile de produs o sectiune cu alte Produse recomandate.

    Ne-am indreptat apoi atentia catre sistemul de breadcrumbs al site-ului. Ne-am asigurat ca acesta sa apara in toate paginile de produs si ca link-urile au ancora exact pe cuvintele cheie pentru care noi vrem sa crestem vizibilitatea in Google.

    Iata un exemplu de pagina, dupa imbunatatirea sistemului de breadcrumbs.

    biblioteca-maya-staer-mobila-pentru-familia-ta-2016-11-09-13-26-39

    De ce sunt importante link-urile interne?

    Autoritatea interna functioneaza la fel ca cea externa. Este necesar ca paginile importante din website sa aiba cat mai multe link-uri interne catre ele. Este important ca motorul de cautare sa “inteleaga” pentru ce cuvinte cheie consideram noi paginile interne relevante asa ca poti folosi anchor text optimizat si pentru link-urile interne.

    Pasul #7: Optimizarea meta title-urilor si tag-urilor H1:

    Cu toate ca este cea mai la indemana imbunatatire pe care o putem aduce unei pagini, daca optimizam titlurile si elementele H1, ne asiguram ca acestea contin cuvintele cheie principale carora vrem sa le crestem rank-ul.

    Pasul #8: Implementarea strategiei off-page: Native Advertising

    Analizand profilul de link-uri am descoperit ca sursele care trimiteau link catre staer.ro aveau o calitate slaba si ca majoritatea erau directionate catre home page.

    Prin urmare, campania off-page a avut doua obiective:

    1. identificarea site-urilor relevante pentru publicul clientului si cu autoritate mare din perspectiva motoarelor de cautare (ex.: site-uri de stiri, bloguri de specialitate);
    2. dezvoltarea continutului editorial care sa fie preluat pe aceste site-uri, mentionand brandul staer.ro, cu trimitere catre paginile de categorii si subcategorii.

    Cu alte cuvinte, am decis sa implementam o campanie de Native Advertising, folosindu-ne de reteaua noastra de publisheri si bloggeri colaboratori.

    Ce inseamna de fapt “Native Advertising”?

    Advertorialele, bannerele si celelalte activitati de activitati din zona advertisingului traditional sunt foarte usor de identificat de catre cititori ca fiind publicitate platita:

    • Continutul este despre brand, nu despre cititor;
    • Scopul lor este de a promova, nu de a educa sau informa.

    In mod evident aceste materiale sunt mai putin apreciate (share-uite) decat articolele editoriale.

    Native Advertisingul presupune crearea de continut util, educativ, dedicat cititorilor publicatiei, in care brandul este mentionat in mod natural. Mai mult, chiar contextul creat cere mentiunea brandului.

    Aceste articole inregistreaza un nivel de engagement ridicat (afisari, like-uri, share-uri, comentarii) si convertesc foarte bine cititorii in vizitatori sau clienti ai brandului promovat.
    Rezultatul secundar al acestor activitati este cresterea vizibilitatii in Google pe topicurile abordate.

    Primul pas pe care l-am facut in strategia de Native Advertising a fost sa stabilim profilul persoanelor care pot fi interesate de produsele staer.ro (buyer personas):

    • barbatii si femei cu varsta cuprinsa intre 25 si 45 de ani
    • venituri medii – mari
    • obiective personale: se muta intr-o casa noua sau isi renoveaza / remobileaza casa si cauta solutii si idei.

    Cum stabilim profilul Buyer Persona-ului nostru?

    Makemypersona.com este un website creat de HubSpot unde poti afla mai multe despre conceptul de “Buyer Persona”. Tot acolo vei gasi si un ghid pas-cu-pas pentru a crea un profil de Buyer Persona pentru afacerea ta.

    Am ales apoi publicatiile ai caror cititori sa se incadreze in profilul nostru, cele dedicate subiectelor de tip Casa si Gradina.

    IMPORTANT: A urmat analiza publicatiilor pentru a stabili ce tip de continut este cel mai apreciat. Am aflat astfel ca articolele care au avut engagement mai mare (primesc mai multe like-uri si share-uri pe Facebook) pe casa-gradina.ro sunt:

    • cele care au un format de tip lista (ex: “10 idei geniale pentru redecorarea camerei copilului”)
    • nu depasesc 1000 de cuvinte

    Pentru a ne asigura ca audienta este cat mai mare, toate articolele din campanie au fost promovate pe pagina de Facebook a publicatiei, ajungand astfel sa primeasca sute de share-uri si mii de afisari.

    In SEOmonitor.com monitorizam constant fiecare aparitie care mentioneaza staer.ro, catre ce pagina face trimitere, cate vizite si cate semnale sociale a generat. Astfel ne dam seama nu doar de performantele in SEO, ci si de impactul articolelor in notorietatea si cifra de afaceri a companiei.

    staer-content-performance

    Pentru ca este totusi o campanie cu obiective de SEO, analizam si ce impact a avut fiecare articol in performanta paginii pe care o mentioneaza. Aplicatia afiseaza Scorul de Vizibilitate agregat al cuvintelor cheie pentru care acea pagina din stare.ro apare in rezultatele Google.

    In exemplul de mai jos se vede cum Scorul de Vizibilitate a crescut dupa publicarea  articolului, ceea ce se traduce in pozitii mai bune pentru staer.ro in rezultatele Google.

    www.staer.ro-Content-SEOmonitor

    Aici se vad si cuvintele cheie ale caror pozitii s-au imbunatatit.

    staer - content performance

     

    Dupa 6 luni de colaborare: website-ul staer.ro a crescut de la 20.000 la 90.000 de vizite organice non-brand pe luna

    In urma implementarii strategiei, website-ul staer.ro a ajuns la o viziblitate de 64% in ianuarie 2016, depasind astfel majoritatea competitorilor.

    staer.ro-competitie

     

    Ne-am bucurat sa vedem ca acum brandul Staer primeste recunoasterea bine-meritata si in mediul online.

    Ti s-a parut util acest studiu?

    Ne-am propus sa postam periodic pe blog cate un ghid detaliat al campaniilor noastre. Daca vrei sa te anuntam cand apare urmatorul studiu sau vrei sa pastrezi legatura cu echipa SEOmonitor, aboneaza-te la newsletter.

    • 2

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.