Skip links

Upswing Power Sessions – Ediția #9 – Andrei Ionescu despre Google updates și Core Web Vitals

Luna trecută am reluat seria evenimentelor Upswing Power Sessions, odată cu relaxarea restricțiilor și a valului de noutăți din mediul digital. Ne-am revăzut în cerc restrâns  la Biblioteca Matera din cadrul Nod Makerspace unde, alături de 3 speakeri, am împărtășit din experiența noastră, din planurile noastre și ne-am bucurat și de prezența invitatului nostru special, Dragoș Smeu, General Manager at Mavericks. The Agency.

Andrei Ionescu, Upswing SEO Specialist, ne-a vorbit despre cele mai recente update-uri Google și impactul lor, atât din punct de vedere SEO, cât și din punct de vedere al business-ului. Google Core Updates și Google Core Web Vitals au fost protagoniștii, însă explicarea metricilor și a importanței lor ne-a ajutat să înțelegem mai bine impactul pe care îl pot avea o serie de taskuri.

Plecând de la cei aproape 5 miliarde de utilizatori de internet și cele peste 40,000 de căutări pe secundă, Google lucrează constant la îmbunătățirea serviciilor pe care le oferă, respectiv la calitatea rezultatelor pe care le afișează motorul de căutare. Astfel, pe parcursul unui an sunt lansate 2-3 actualizări importante, denumite Core Updates. Acestea sunt anunțate din timp de către Google, rulează pe o durată de câteva săptămâni și au ca scop îmbunătățirea calității rezultatelor, astfel încât utilizatorii să găsească ușor și repede informațiile de care au nevoie.

Și dacă un update nu era de ajuns, anul acesta am avut parte de 2 actualizări importante pentru ca la scurt timp după Core Update, a fost lansat și Core Web Vitals. Dacă până acum actualizările se concentrau pe relevanța rezultatelor și calitatea informațiilor de pe site, acest nou update aduce în prim plan experiența utilizatorilor și introduce noi indicatori de performanță: 

  • LCP – Large Contentful Paint (cât de repede este afișat conținutul)
  • FID – First Input Delay (cât de repede răspunde site-ul la comenzi, cum ar fi click pe un link sau buton)
  • CLS – Cumulative Layout Shift (stabilitatea vizuală a site-ului)

Andrei a vorbit despre cum te poți pregăti și cum îți poți optimiza site-ul pentru astfel de actualizări de la Google. Cele mai importante informații într-o singură prezentare pe care o poți urmări mai jos: