Skip links

#UpswingLife: Half learning & Half chill

Atunci când vine vorba despre cultura unei companii sau a unei organizații este aproape imposibil să nu ne gândim la poveștile și articolele care descriu mediile de lucru idilice de la Google sau Facebook care apar și în tot soiul de topuri ale celor mai atractivi angajatori.

 

Pentru noi, cultura Upswing este personalitatea companiei, a brandului, a echipei. Ea definește nu doar modul de lucru, ci și mindset-ul care ne-a adus împreună și care continuă să ne aducă Upswingeri noi. Iar la baza mindset-ului nostru stă și dorința de învățare și dezvoltare continuă.

 

Însă după mai multe iterații, după un an pandemic care ne-a pus creativitatea la încercare, am ajuns la o formulă care nouă ne e tare dragă și se potrivește perfect contextului remote, cu atât mai mult cu cât planurile noastre sunt de a deveni o agenție remote-first. Recunoaștem, este foarte posibil ca Raul să ne fi inspirat cu postarea lui de la începutul anului:
Plecând de la dorința noastră de a integra partea de learning în programul nostru și de a o adapta contextului remote, dar ținând cont și de meschinăria* calendarului pe 2021 (*din considerentul sărbătorilor legale care cad în weekenduri), am creat un concept hibrid care îmbină utilul cu plăcutul: Half Learning – Half Chill Days.

 

Cu alte cuvinte, atunci când sărbătorile legale sunt în timpul weekendului, compensăm cu zile în care ne petrecem prima parte împreună, în workshopuri de interes general, iar a doua parte a zilei după bunul plac. În lunile călduroase, am agreat pentru zilele de vineri cu gândul la weekendurile prelungite care abia ne așteaptă să ne bucurăm de ele.

HLHC Season 1, Ep.1 – Sleeping, sitting and hydration

Ce-ul:
În primul workshop, am atacat noțiuni fundamentale care să ne ajute să ne păstrăm sănătatea în contextul work from home: somnul, postura și hidratarea. Există cu siguranță multe alte elemente care contribuie la sănătatea noastră, însă ne-am propus să începem cu cele care pe care le facem deja, ne ocupă 70% din timp și nu presupun niciun extra-efort.
Cum-ul:
După ce ne-am băut cafeaua împreună pe zoom, ne-am împărțit în echipe și am trecut la sesiunea de învățare. Cu toții am avut acces la o serie de materiale curatoriate anterior, iar fiecare echipă s-a organizat în voie pentru parcurgerea lor luând în calcul și o sesiune de debriefing după fiecare material. În mod cert, Matthew Walker ne-a dat lumea peste cap cu studiile lui despre somn și de aici și promisiunile pe care ni le-am făcut în urma destăinuirilor: câte nopți pierdute, câte încercări de schimbare a obiceiurilor și câte și mai câte.
Tips & Tricks:
Încercați să nu vorbiți sau să învățați despre somn într-o zi ploioasă pentru că veți fi tentați să îl practicați mai mult decât să-l ascultați pe Matthew Walker vorbind despre somn.
Sneak peak:
Kelly Starrett a cam ”desființat” ce credeam noi că știm despre postura corectă și merită urmărit mai ales pentru sfaturile practice și ușor de integrat în viața de zi cu zi.
Despre Matthew Walker deja v-am povestit că ne-a cam speriat cu privire la efectele lipsei de somn, iar modul în care le explică este de-a dreptul savuros. Ce ne-a plăcut cel mai mult din discursul său a fost recomandarea de a dormi la prânz, motiv pentru care am concluzionat că se acceptă un power-nap, atâta timp cât se încadrează în pauza de prânz.
Și pentru că nu puteam omite hidratarea, ne-am delectat cu acest articol (click me), un alt material care ne-a făcut să ne dăm seama că ceea ce știm, nu știm bine. Este important să bem suficientă apă zilnic, însă modul și momentul în care o bem face diferența dintre hidratare și lipsa ei. Cu alte cuvinte, apa nu se bea în cantități foarte mari deodată și nici între mese – asocierea apei cu alimentația este necesară pentru că permite metabolizarea ei.

HLHC Season 1, Ep.2 – Non violent communication

Ce-ul:
Pe cât de dramatic ar putea suna titlul, pe atât de poetică este continuarea: Disclaimer: there’s nothing violent in this. It’s more about love ♥️. Cu alte cuvinte, jumătate e zi de learning în care am citit și am povestit despre cum să NU luăm totul personal, despre cum să comunicăm eficient și despre conflicte, văzute ca un mijloc de rezolvare a unor diferențe de opinie.
Cum-ul:
Același setup – cafea & zoom, materiale pregătite în avans, împărțire pe echipe (zoom rooms).
Sneak peak:
De la cine puteam învăța să nu luăm totul personal decât de la un arbitru de fotbal, iubit și huiduit deopotrivă. Un arbitru care ne-a amintit cât de important este să renunțăm la ego și să ne întrebăm dacă vrem să avem dreptate sau vrem să fim împăcați cu noi?!
Și dacă tot ne-am pus problema renunțării la ego, nu puteam să nu ajungem și într-o zonă de recunoaștere a propriei vulnerabilității. Pentru mulți, conflictul este considerat o experiență negativă și un indiciu că ceva nu a mers bine. Privit din această perspectivă, creează frecvent interacțiuni care ne lasă să ne simțim frustrați și nesatisfăcuți. Clair identifică câteva dintre modalitățile prin care ne blocăm în capcana justificării și oferă, de asemenea, speranță pentru un nou mod de abordare a conflictului. Această abordare diferită deblochează posibilitățile de conflict și ne oferă posibilitatea să creăm schimbarea pe care o dorim în lumea din jurul nostru, în relațiile noastre, la locul de muncă, în comunități și, mai ales, în interiorul nostru.
Am făcut apoi o oprire și pe la Mind Architect, pentru a afla ce transmitem atunci când vorbim fără să comunicăm? Câte dintre conflictele în care ne găsim cu regularitate sunt alimentate, de fapt, de propriul nostru mod de a comunica? Nu știm cât de des v-ați pus voi aceste întrebări, însă vă recomandăm acest episod din tot sufletul. Ca de altfel, orice episod de la Mind Architect.
Și tot din sfera conflictelor și a comunicării non-violente, o ultimă recomandare vine de la Philippa Perry – speak in I statements vs you statements:

HLHC Season 1, Ep.3 – Happy habits

Ce-ul:

Cu toții ne dorim să fim fericiți, dar cât de des ne oprim să observăm lucrurile frumoase care ne înconjoară sau care ni se întâmplă?

Cum-ul:
Același setup – cafea & zoom, materiale pregătite în avans, împărțire pe echipe (zoom rooms).
Sneak peak:
Primul material îl are ca invitat pe Neil Pasricha, autorul care are ca misiune fericirea. După o serie de evenimente tragice aproape sincronizate, el a început o practică zilnică de a observa și de a înregistra numeroasele mici plăceri pe care viața le poate oferi – lenjeria intimă caldă, proaspăt scoasă din uscător, mirosul de ploaie pe trotuar sau convingerea unui camionagiu să claxoneze puternic. Această listă a devenit un blog, acel blog a devenit o carte și acea carte a devenit o senzație, vânzând milioane de exemplare în zeci de limbi din întreaga lume.
Și pentru că fericirea poate apărea de oriunde, se pare că și un design bun ne poate ajuta în acest sens. Sigur ai pățit-o și tu: să îți cumperi ceva doar pentru că era frumos, fără să îți pui problema că îl vei și folosi cu regularitate. Don Norman explică cel mai frumos de ce se întâmplă asta:
La polul opus, îl avem pe Dan Gilbert, autorul cărții “Stumbling on Happiness” care susține că nu ne pricepem absolut deloc în a spune, în a prevedea ce anume ne (va) face fericiți. Pe noi cel puțin ne-a intrigat, dar ne-a lăsat și cu o temă importantă de gândire:
Fericirea vine și pleacă, spune scriitoarea Emily Esfahani Smith, dar a-ți găsi sensul în viață, a contribui la ceva meaningful și dezvoltând cea mai bună versiune a ta îți oferă continuitate și stabilitate. despre diferența dintre a fi fericit și a avea sens am aflat de la Emily Smith, care oferă și patru piloni ai unei vieți pline de semnificație la nivel personal:
În loc de concluzii avem doar nerăbdarea următoarei zile de Half-learning / Half-chilling. Este mai mult decât un exercițiu de învățare – este o ocazie grozavă care adună echipa în jurul unor subiecte despre care altfel nu am vorbi prea mult. Crearea unui cadru pentru discuții informale cu sens duce inevitabil și la împărtășirea propriilor experiențe, la identificarea punctelor noastre comune, dar și la acceptarea unor păreri complet diferite. Dar nu trebuie să ne credeți pe cuvânt – încercați și voi și spuneți-ne cum a fost!
Bonus:

1. Documentație Sleeping, sitting and hydration

2. Documentație Non violent communication

3. Documentație Happiness