Ce se întâmplă când știi să schimbi regulile jocului, dar o lași pe mai târziu?

    • 0

    Forgive us, Google, for we have sinned.

    Dacă nu am fi asumați, am spune că nu am ales noi să fim cizmarii desculți, ci ghetele rupte ne-au ales pe noi. Dar suntem, așa că avem mărturisiri de făcut.

    Am fost naivi să credem că portofoliul nostru va vorbi despre felul în care facem lucrurile, că reușitele noastre vor reflecta întocmai munca asiduă și că inovațiile pe care le-am oferit industriei vor spune multe despre noi, că lucrurile vor merge de la sine cât timp facem cu pasiune ceea ce știm să facem mai bine. Măsurătorile ar spune că nu am greșit neapărat, dar când ne-a vorbit Ioana la Thursday LearnDay* despre rezistența la schimbare, ne-a picat fisa: am opus destulă.

    Despre rezistența la schimbare și autosabotare

    Nu ni s-a întâmplat doar nouă. De fapt, fenomenul e atât de frecvent, încât în 2001, psihologii Kegan și Lahey au decis să îl studieze în amănunt, în cadrul organizațiilor. Nevoia de a-l defini și de a-i anticipa eventualele urmări a venit tocmai din imunitatea la schimbare de care, se pare, dau dovadă angajații oricărei companii și care se transformă într-o veritabilă piedică atunci când vine vorba de atingerea obiectivelor.

    Cum se manifestă și de ce o recunoști?

    Orice schimbare care are loc la nivel de organizație are un scop precis. Indiferent dacă este vorba despre reducerea costurilor, despre optimizarea resurselor disponibile sau despre inovare și progres, angajamentul concurențial este aproape mereu inevitabil.

    Dar ce este angajamentul concurențial, până la urmă? Atunci când îți propui un obiectiv și stabilești cu precizie ce ai de făcut pentru a-l atinge, dar cu toate astea nu te ții de planul inițial din diverse motive, devii propriul tău inamic, propria ta concurență. Nu ne plac clișeele, dar vom defini angajamentul concurențial drept acțiunea de a-ți pune singur bețe-n roate.

    Pare ceva ce nu ai face, dar studiile lui Kegan și Lahey arată că e un fenomen nu frecvent, ci nelipsit, mai ales în mediul profesional. Explicația? Cu toții urmăm, nu conștient, tipare de rezistență. Teama de provocări, de schimbare, de adaptare, auto-limitarea și ușurința de a găsi scuze se numără printre cele mai comune cauze ale angajamentului concurențial.

    Însă odată ce devii conștient de existența acestor emoții amestecate și începi să anticipezi schimbările, gradul de implicare în acestea evoluează și, odată cu el, grijile și nevoile care te împiedică să îți atingi scopurile devin mai transparente, mai accesibile, mai ușor de gestionat.

    Neutralizezi simptomele sau identifici și tratezi cauzele?

    Trebuie să înțelegi 4 lucruri pentru a face față unei astfel de provocări:

    • Să recunoști tiparul care te împiedică să îți atingi obiectivele;
    • Să nu îl consideri un eșec, o vină sau un defect;
    • Să nu încerci să elimini tiparul, dar să îți dorești să îl neutralizezi;
    • Să experimentezi și să te provoci să găsești acele soluții care funcționează pentru tine.

    Simptomele sunt cele care îți vor atrage atenția că urmezi, inconștient, un tipar al rezistenței. Cu toate astea, cauzele sunt cele care trebuie „tratate”. Asta înseamnă că trebuie să identifici dedesubturile problemei și să îți dai seama care sunt mecanismele care te determină să preferi confortul stagnării în loc să faci loc perspectivelor unei schimbări benefice.

    Nu suntem aici să te judecăm, suntem aici să empatizăm. Să îți povestim despre cum am amânat să facem SEO și content marketing pentru noi înșine, pentru seomonitor.ro și apoi upswing.ro, în timp ce știam că astea sunt instrumentele indispensabile pentru toți clienții noștri. Despre cum ne-am eschivat să vorbim despre ceea ce facem și despre cum am păstrat în interior know how valoros, de care ar putea beneficia întreaga industrie. Despre rezistență la schimbare și alți demoni, alături de care am decis că putem coexista, cu condiția să schimbăm regulile.

    Pentru că ne place să schimbăm regulile jocului și am tot făcut-o de-a lungul timpului, de la native advertising și până la branded content – pionierate favorabile nu doar pentru noi, ci și pentru industrie. Pentru că ne place să găsim soluții și să experimentăm.

    Pentru că, da, am fost cizmari fără ghete, dar nu vom fi și eroi fără capă. Așa că stați pe-aproape și, dacă simțiți vreo adiere de inovație și expertiză în SEO și content marketing, să știți că noi suntem.

    *Thursday LearnDay este exact ceea ce pare: obiceiul nostru din fiecare joi de a împărtăși knowledge și experiențe. Facem asta de mai bine de un an, în fiecare săptămână și învățăm unii de la alții și unii despre alții și creștem împreună. Pe scurt, Thursday LearnDay deja merge copăcel la Upswing, în timp ce echipa prinde aripi. 

    • 0

    Leave a Reply

    Your email address will not be published.