La Upswing iubim ceea ce facem și punem toată pasiunea asta în slujba unui super portofoliu de branduri recunoscute. People centricity este una dintre mantrele după care ne ghidăm drept urmare suntem o companie în care cultura și echilibrul work-life nu sunt simple cuvinte scrise pe pereții reali sau virtuali, ci ceea ce clădim în fiecare zi cu grijă infinită alături de oamenii care au ales să construiască și să meargă în aceeași direcție alături de noi.
Unul dintre acești oameni este Eliza Coșman care, deși nu este atașată de funcții și titulaturi, poartă la noi pălăria de Head of Business Development. Am stat de vorbă cu Eliza despre cine este ea, unde o găsim atunci când nu este la laptop lucrând la sau susținând un pitch, ce a atras-o la cultura Upswing și ce-i place cel mai mult la munca pe care o face zi de zi, ce o ajută să facă o treabă bună dar și ce așteptări ar avea de la un viitor coleg/viitoare colegă cu care să împartă responsabilitățile de business development.
Cine este Eliza?
O persoană cu mare poftă de viață, care apreciază lucrurile simple, calitatea umană și bogăția diversității noastre. Eliza crede cu tărie în faptul că puterea de a schimba lumea stă în ochii și mâinile fiecăruia dintre noi și că lucrurile mici cu rost se adună. Doar așa putem împreună să transformăm ceea ce nu ne place într-un tablou unde există speranță și bunătate.
Se ghidează după un set puternic de valori asimilate și înțelese în timp, lucrând alături de oameni din toate tipurile de joburi (CEOs, reprezentanți ONG, antreprenori, persoane care lucrează la curățenie, curieri, omologi, furnizori și lista poate continua): oamenii sunt pe primul loc, grit (o combinație de perseverență cu efort și pasiune), curajul înaintea confortului, comunicarea continuă, respect, standard ridicat de calitate a muncii, etică, autonomie.
Eliza nu practică micro-management și știe că încrederea se construiește în timp iar aceste două concepte se alimentează reciproc, mai ales în contextul unei colaborări frumoase. Este foarte implicată și curioasă în fiecare zi să descopere ce se află mai departe de limitele proprii. Ca orice om, mai și greșește și își asumă, fără a fugi de responsabilitate.
Atunci când nu este la laptop o găsești la ora de spinning, la bazin, gătind ceva bun, citind, călcând, făcând curat prin casă, la munte, la părinți, la mare, prin alte țări, la întâlnire cu comitetul de bloc, la vreun spectacol, prin parc, pe biclă și lista poate continua.
Am întrebat-o pe Eliza ce a atras-o la Upswing, de ce aici și nu în altă parte? Iată ce ne-a răspuns:
Fac parte din echipa Upswing de un an și jumătate. Am luat prima dată contact cu echipa din ipostaza de client potențial, solicitând o ofertă de servicii SEO. La finele acestei călătorii de ofertare am fost atât de încântată de modul în care mi s-a prezentat oportunitatea și micro-analiza transmisă pe email încât am știut cumva în subconștient că vreau și eu să pot fi în stare să derulez astfel de analize și să înțeleg lumea prin ochii Upswing. Nu știam nimic despre SEO, cunoșteam doar câteva principii de bază, cât să fiu în stare să pot adresa niște întrebări.
Situația s-a potrivit cu faptul că pe final de 2020, drept rezultat al provocărilor ce au reieșit din primul val pandemic, îmi căutam foarte specific un job într-o industrie în creștere, pe un subiect care să fie aplicabil oriunde în lume și care să poată fi făcut de oriunde. Cumva astrele s-au aliniat și la o lună după discuția despre SEO purtată cu Upswing am văzut pe LinkedIn un post deschis în echipa de Business Development la care am aplicat pe nerăsuflate.
Discuția de la interviu a durat 3 ore, într-o vineri după-amiază, și a fost cea mai deschisă și onestă conversație profesional-personală pe care am avut-o vreodată. Sinergia dintre Ioana, colega cu care am făcut echipă la momentul respectiv, și stilul meu, au prezentat o minunată complementaritate, pentru care sunt recunoscătoare și astăzi.
Sunt aici pentru Cultura Organizațională și pentru oamenii care alcătuiesc această echipă fantastică de profesioniști. Sunt aici pentru că lucrăm cu etică și pentru că face parte din valorile noastre să devenim o variantă mai bună a noastră cu fiecare zi ce trece.
Ce-ți place cel mai mult la munca pe care o faci zi de zi?
Faptul că suntem o echipă care se bazează pe încredere și ajutor reciproc, faptul că știm că dacă ajutăm compania să crească, creștem de fapt cu toții, faptul că ne completăm ca într-un puzzle, ca ”people come first” (oamenii sunt pe primul loc), faptul că trăim cu toții după vorba aceea sfântă “We’re not here to be right. We’re here to get it right.” (Nu suntem aici să avem dreptate, suntem aici să facem lucrurile cât mai bine).
La Business Development nu facem fizică cuantică dar este, în același timp, un job complex. Este un proces de vânzare consultativă în cadrul căruia răspundem nevoilor pieței bazându-ne pe o adâncă înțelegere a business-ului clientului. Suntem un business bazat pe o calitate înaltă a serviciilor oferite iar asta simplifică mult procesul de lucru deoarece focusul nostru principal nu este de a vinde, ci de a dezvolta un cadru cât mai bine argumentat astfel încât să arătăm clienților potențiali de ce ar avea sens sau de ce nu ar aduce valoare să înceapă alături de Upswing o campanie de SEO.
Suntem o agenție specializată care reunește doar profesionisti din domeniu și asta facilitează derularea discuțiilor de oportunitate alături de potențialii clienți prin date și informații coerent prezentate.
Dacă ar fi sa aleg cea mai valoroasă competență pe care eu o văd în acest rol, aceasta ar fi empatia, care este vitală, aplicată la nivel 360 de grade, cu toate părțile implicate în proces.
Dacă empatia este vitală, de ce alte competențe ai nevoie în munca ta?
Când m-am alăturat echipei nu aveam cunoștințe despre SEO. În acest context m-am folosit de alte abilități acumulate anterior care m-au ajutat la început, până am reușit sa învăț elementele specifice care definesc acest domeniu.
Și în trecut am lucrat cu clienți de toate tipurile și eram obișnuită să le ascult nevoile și să înțeleg ce e important pentru ei (relaționare și înțelegere a nevoii celuilalt și înțelegere a cum funcționează business-ul și cum am putea noi să contribuim valoros la ce fac ei).
Comunicare – chiar dacă erau domenii cu care nu eram familiară, îmi era la îndemână modul în care structurez o conversație astfel încât să înțeleg și alte lucruri față de cele pe care le cunosc deja. Am lucrat și în companii mai mari și medii cu oameni foarte diverși, știam deja cum să pun întrebări ca să găsesc soluții pentru nevoile pe care le am de a-mi face treaba.
Abilitatea de a găsi cea mai scurtă cale pentru a obține un răspuns (atunci când nu ești familiar cu firma/domeniul).
În final trebuie să menționez aici poate cea mai importantă deprindere care, de-a lungul timpului, am observat m-a ajutat să evoluez, inclusiv aici la Upswing: sunt foarte curioasă să înțeleg cum funcționează alte business-uri; am o pasiune din a asculta podcasturi sau să citesc diverse materiale despre leadership și provocări antreprenoriale. Când ascult poveștile unor antreprenori parcă trăiesc acolo odată cu ei bucuriile și necazurile prezentate în istorisirile lor.
Aceasta sinceră curiozitate și poftă de a cunoaște despre ceea ce se întâmplă și în viața altor tipuri de business-uri simt că ajuta mult în arealul de BD, deoarece facilitează crearea uneori punți de înțelegere între oameni care au background-uri diferite.
Cum îți imaginezi că va fi persoana pe care o vei invita să facă parte din echipă?
În orice relație este important să existe atât elemente similare cât și diferența. Valorile îmi doresc sa ne apropie, abilitățile și pasiunile să fie și puțin diferite astfel încât împreună să ne completam mozaicul perspectivelor traduse prin opinii și analize.
Pofta de a fi, curiozitatea, dorința de a învăța, de a face, de a merge mai departe către zone mai puțin cunoscute sau în situații mai puțin comode, trebuie cumva sa ne alimenteze drive-ul.
Eu cred că sunt foarte orientată către soluții, găsesc destul de ușor soluții echitabile pentru toate părțile, sunt o persoană de acțiune, concentrată pe ”getting things done” pe cea mai scurtă cale posibilă. Comunic ușor și deschis, ceea ce îmi facilitează și abilitatea de a găsi cu autenticitate puncte comune cu majoritatea persoanelor cu care interacționez chiar și prima dată. Îmi vine ușor să respect un deadline sau un ritm impus. În timp mi-am perfecționat scrierea argumentată, necesară mai ales în situațiile mai puțin plăcute și am făcut asta cu rezultate bune la final. Îmi este ușor să explorez căi și perspective noi fără ca acest lucru să mă copleșească foarte tare.
Ne vom completa foarte bine skill-urile dacă persoana cu care urmează să lucrez îndeaproape este orientată către detalii, îi place să lucreze cu cifrele și are o afinitate pentru a dezvolta analize complexe. Ar ajuta și dacă are o gândire ceva mai tehnică.
Când lucram unde nu îmi plăcea, mi-am dat seama că nu vreau să trăiesc o viață în care să aștept mereu să fie ziua de vineri. Viața e prea scurtă pentru asta. Și cred că, dincolo de ceea ce facem și cum facem, oamenii cu care lucrăm au o mare contribuție în felul în care ne simțim, și atunci când ne este mai greu și când ne este mai ușor. Îmi doresc să am alături o persoană care să poată dezvolta o astfel de flexibilitate mentală astfel încât împreună, mai departe, să ne susținem reciproc în procesul nostru profesional de creștere și, concomitent, cel al agenției.
Îi mulțumim Elizei pentru autenticitatea cu care s-a deschis și ne-a împărtășit din experiența ei. Dacă simți că ai face echipă bună cu Eliza în rolul de Business Development Specialist, citește aici mai multe despre el și nu ezita să aplici!