Skip links

Migrarea automată a proprietăților în GA4

În urma celui mai recent anunț din partea companiei Google, utilizatorii de Google Analytics trebuie sa selecteze până pe 28 februarie 2023, dacă sunt sau nu de acord ca Google să le replice proprietățile standard din Universal Analytics în noul Google Analytics 4 (GA4). Dincolo de acest termen, toți cei ce nu și-au dezactivat această opțiune vor avea proprietățile generate automat în cont.

Sunt puține companii care vor avea de câștigat de pe urma automatizării procesului de creare a unei proprietăți GA4. În schimb, majoritatea proprietarilor de site-uri web vor trebui să cântărească avantajele și riscurile portării automate de proprietăți GA4. Prioritatea acum e să se decidă dacă să renunțe sau nu la acest proces înainte de data anunțată.

Nu numai că Google va crea automat o nouă proprietate GA4, însă va începe să colecteze date cu care să o alimenteze. Noile proprietăți și baze de date vor fi live pe 1 Martie 2023.

Ce tipuri de proprietăți vor fi luate in calcul?

Această operațiune vizează toate tipurile standard de proprietăți Universal Analytics. Există două scenarii de migrare a datelor la GA4:

  • Dacă decizi să creezi o proprietate nouă de la zero, proprietatea Universal Analytics pe va fi recreată automat în GA4.
  • În cazul în care ești în proces de creare a unei proprietăți GA4 prin intermediul asistentului de configurare, însă ai ales să nu îți aduci și goal-urile din UA, link-urile de Google Ads sau altele, Google le va finaliza în locul tău. Scopul lui e să aducă proprietatea GA4 cât mai aproape de paritate cu proprietatea ta Universal Analytics. 

Proprietăți GA4 create automat – Avantaje

Avantajul principal al portării automate a unei proprietăți GA4 e eficiența. Site-urile web care nu au renunțat la acest proces vor începe să colecteze date pe loc, fără alte eforturi sau resurse.

Îți recomandăm să profiți la maximum de ultimele luni rămase în care mai poți rula UA și GA4 în paralel. Cu cât te mobilizezi mai rapid în a-ți configura GA4, cu atât istoricul de date înregistrate în noul sistem va fi mai mare. Poți realiza acest lucru până la data limită impusă de Google, 1 Iulie 2023, când Universal Analytics va fi închis.

Proprietăți GA4 create automat – Riscuri

În ceea ce privește dezavantajele, proprietățile GA4 create automat pot pune în pericol analiza datelor colectate. Următoarele riscuri se aplică la orice proprietate standard Universal Analytics:

  1. Conturi supraaglomerate: Sunt multe companii cu proprietăți Universal Analytics vechi, ce contin goal-uri ce nu mai sunt relevante. Cel mai probabil, o parte dintre acestea au fost date uitării și nu vor fi replicate manual în GA4. Ce se întâmplă în cazul acesta e că Google le va recrea automat în GA4. În urma acestui eveniment, conturile vor fi aglomerate cu setari irelevante.
  2. Sortarea datelor: Filtrarea datelor în GA4 nu se aseamănă cu cea din cadrul Universal Analytics. Filtrele prin care puneai datele în ordine erau aplicate la view în UA. In GA4 nu mai exista posibilitatea de a avea mai multe view-uri.
  3. Probleme de siguranță: Nu există măsuri de protecție care să împiedice scurgerea unor informații de identificare personală în URL-uri. Multe companii vor avea nevoie de soluții personalizate, tocmai pentru a preveni astfel de situații.
  4. Supraaglomerare de view-uri: Setarile din Google Universal vor fi migrate automat în GA4 din Default View. Ca să identifici secțiunea ta de Default View, intră în setările tale de UA (vezi captura de ecran de mai jos).Default View Google Analytics
  5. Conventia de denumire a evenimentelor: În momentul importării automate a proprietăților UA, denumirea evenimentului va fi dată de Acțiunea Evenimentului (Event Action). De asemenea, Categoria Evenimentului, Eticheta și Valoarea (Event Category, Label, Value) vor fi folosite drept parametrii ai evenimentului, iar ulterior vor primi dimensiuni personalizate. În GA4, numele evenimentelor au o limită de 40 de caractere. Din cauza acestei limitări, pot aparea probleme acolo unde avem denumiri mai lungi de 40 de caractere. 

Cum poți opri automatizarea creației de proprietăți GA4?

Dacă ai decis să renunți la acest proces de migrare automată a proprietăților GA4 după ce i-ai analizat avantajele și riscurile, ai timp doar până pe 28 februarie 2023 să acționezi. Pe 1 martie 2023, o nouă proprietate GA4 va fi creată și populată cu date.

Obiectivele, Audiențele și link-urile de Google Ads nu vor fi conectate încă în acest moment. Poți alege să închizi aceste funcții pentru fiecare proprietate prin următorii pași:

  1. Apasă pe Admin din partea stângă a ecranului;
  2. Alege GA4 Setup Assistant din coloana Proprietate;
  3. Vei putea activa sau dezactiva această funcție în partea de jos a ferestrei.Google Analytics migration

Concluzie

Tratează cu atenție migrarea automată a proprietăților GA4. Încurajăm orice companie să cerceteze avantajele și dezavantajele acestui proces. Recomandarea noastră este să renunți la această migrare automată și să apelezi la specialiști ce pot face setarea contului de Google Analytics 4 manual, având avantajul unei implementări personalizate pe modelul tău de business.

Dacă ai întrebări despre migrarea automată, ai nevoie de asistență pentru dezactivarea sa sau vrei să afli mai multe despre cum se desfășoară o migrare personalizată, contactează-ne 🙂