Servicii Content Marketing
Dacă în primele 3 luni conținutul nostru nu va genera rezultate, îți vom recomanda altă agenție.
Principiul „Nu poți gestiona ceea ce nu poți măsura” ne ghidează și în dezvoltarea conținutului pentru clienții noștri. Așa că pornim de la date pentru a ajunge la cuvintele potrivite
Înțelegerea audienței: keyword research
Procesul de keyword research ne ajută să identificăm, sistematic, cele mai bune oportunități pentru a crește traficul organic non-brand pentru website-ul pe care îl ai în grijă. Identificăm cuvintele și expresiile comune pe care publicul tău țintă le folosește pentru a se informa. Acordăm prioritate celor mai bune întrebări și creăm conținut pentru a le răspunde, plasându-ți astfel businessul în fața lor și în topul paginilor de rezultate.
Pe lângă instrumentele de nișă, folosim Visibility Report, un tool pe care l-am construit de la 0, pentru a urmări o bază de date de 500k cuvinte cheie pentru 2.5k website-uri din 25 de categorii importante. Astfel, ne asigurăm că nu ratăm nicio oportunitate atunci când ne construim listele de cuvinte cheie.
Pentru fiecare topic, extragem date din API-ul Topics, un alt tool făcut in house. Așa analizăm toate cuvintele cheie pe care un subiect / URL rankează în Google și calculăm estimările de trafic pe baza CTR-ului poziției în SERP.
Strategia de conținut: mapare și planificare
Contentul reprezintă o investiție semnificativă pentru planul tău de marketing și, spre deosebire de canalele plătite de achiziție, are nevoie de timp pentru a da roade și nu este o tactică pe care să o pornești și oprești ușor, dacă vrei să dea rezultate. Durează luni de zile să construiești momentum. Așa că, dacă ai de gând să petreci atât de mult timp pentru a construi un blog, ar fi bine să ai o strategie de conținut pentru el.
Pentru a ne asigura că acest conținut își atinge toate obiectivele – trafic organic, cititori mulțumiți și rezultate de business, avem nevoie de straturi multiple de înțelegere:
Noi le spunem „seasonality heat-maps” și, cu ajutorul lor, analizăm și prioritizăm zeci de mii de topicuri, folosind estimări exacte ale traficului pentru a stabili când este cel mai bun moment pentru a aborda fiecare subiect. Altfel spus, mapăm conținutul în funcție de funnelul de conversie, pentru a obține cele mai bune rezultate.
Indicii de sezonalitate
Maparea conținutului în funcție de funnel-ul de conversie
Pentru a avea impact asupra vânzărilor, dezvoltăm conținut pentru fiecare zonă a funnel-ului de vânzări, pentru fiecare tipologie de buyer persona. Peste acest mix, suprapunem numărul de vizite estimate, pentru a prioritiza corect cronologia subiectelor abordate.
Calendarul editorial ajută echipele interne să fie aliniate și să își programeze eforturile zilnic, săptămânal și lunar. Ne ajută să vizualizăm mai bine tipurile de conținut, canalele de promovare, autorii și datele de publicare.
Calendarul editorial
Procesul de research și dezvoltarea de conținut
De vreme ce toate articolele noastre au menirea de a crește traficul organic, conținutul este dezvoltat în jurul celor mai stricte reguli de SEO.
Avem o echipă dedicată care se ocupă de procesul de research, iar asta ne oferă avantajul de a ne putea diferenția de competitorii care au abordat topicuri similare. Totodată, este felul în care identificăm care sunt așteptările utilizatorilor atunci când caută un anumit subiect, astfel că dezvoltăm conținut care să le întâlnească toate nevoile de informare.
Echipa de content Upswing este formată din 10 specialiști in-house și numeroși colaboratori. De la experiențe generale, la expertiză de specialitate, livrează cel mai bun conținut din piață, indiferent de nișa abordată.
Amplificarea
Cea mai bună strategie de content marketing poate ajunge doar atât de departe cât o va duce strategia de amplificare. Știm că traficul organic este doar o piesă a puzzle-ului complex numit digital marketing.
Altfel spus, conținutul de cea mai bună calitate nu este suficient, atunci când nu ajunge la audiența potrivită, în momentul potrivit.
Folosind un mix între Facebook Ads și Native Advertising, obținem rezultate maximale din ambele surse:
- rezultate rapide prin push marketing – folosim Facebook Ads pentru a promova continutul către audiențe atent construite. Astfel reușim să generam rezultate pănă când conținutul începe să atragă trafic organic.
- autoritate SEO prin Native Advertising care îi permite conținutului să obțină rankuri și să genereze rezultate organice
Echipa noastră internă lucrează în tandem pentru a crea, plasa și promova conținut care atrage linkuri cu autoritate, lucru pe care competiția ta nu îl va putea replica.
Conținut editorial, creat intern după o rețetă care nu dă greș
Asta livrăm, datorită încrederii pe care o au în noi cca 70 de publicații online. Au trecut deja 5 ani de când am introdus și validat soluția native advertising în România, adoptată ulterior în rândul mai multor industrii.
În puține cuvinte, native advertising implică plasarea naturală, non-invazivă a linkurilor a căror autoritate vrem să o creștem în materiale informative utile pentru publicul căruia ne adresăm; în acest fel, ne asigurăm că acestea nu sunt percepute ca publicitare, răspund unei nevoi exprimate și se mulează perfect pe cerințele audienței, crescând astfel șansele accesării lor benevole.
Noi le oferim conținut de calitate cititorilor lor; în schimb, ei ne permit să inserăm în mod natural linkuri care contribuie la creșterea autorității pentru conținutul din website-urile clienților. În acest fel, ne asigurăm că aceștia vor beneficia de rankuri bune în Google.
Măsurăm ce contează
Ghidați de înclinația către date și metrici, am dezvoltat propria metodologie de măsurare a rezultatelor obținute din content marketing. Nu ne mulțumim cu metricile superficiale precum like-uri, share-uri sau page views, așa că ne punem 3 întrebări înainte de a publica orice fragment de conținut:
Cum performează conținutul nostru?
Folosim o metodologie proprie pentru a urmări heath-ul contentului. Analizăm estimările medii de trafic pentru pozițiile 1-3 în SERP pentru un cuvânt cheie cu volum mare de căutări și comparăm cu traficul pe care un articol pe acel topic l-a adus în ultima lună (=health). Acest health score indică dacă am reușit să atingem obiectivul de trafic sau este nevoie să îmbunătățim articolul.
Satisface nevoile cititorilor?
Avem certitudinea că un cititor a fost mulțumit de conținutul nostru dacă a investit timp pentru a-l parcurge. Sunt două condiții pe care un cititor trebuie să le îndeplinească, pentru ca noi să considerăm că un articol publicat pe blogul unuia dintre clienții noștri a fost consumat:
- să parcurgă cel puțin 80% din conținutul paginii;
- să petreacă cel puțin 80% din timpul estimat de citire a articolului pe pagina acestuia.
Așa că am construit un tool care să calculeze și să verifice îndeplinirea celor două condiții.
Contribuie la rezultatele de business?
E grozav să ai trafic, dar conținutul presupune investiții mari. Singurul lucru care poate face disponibile resursele materiale necesare pentru asta este creșterea numărului de clienți pentru businessul tău.
E copleșitor numărul de bloguri care nu aduc rezultate de business. O strategie comprehensivă de content marketing include, însă, monetizarea. Așa că măsurăm felul în care traficul obținut contribuie la atingerea obiectivelor tale de business.
STUDII DE CAZ
Am făcut-o pentru ei.
O vom face și pentru voi.
Nu ne crede pe cuvânt, vezi ce spun cifrele.