Skip links

Hello, Upswing! Thank you, SEOmonitor!

O singura misiune: SEO

In 2012, dupa 5 ani in care am acoperit un spectru variat de servicii de digital marketing, am decis ca era momentul ca agentia noastra sa aleaga o singura misiune pentru a se diferentia si excela. Nu a fost dificil sa alegem. Dintre toate serviciile pe care le ofeream, SEO era de departe varianta castigatoare. Un canal de marketing puternic, slab accesat de branduri, intr-o piata fara jucatori vizibili; o industrie formata din freelanceri si agentii care ofereau, printre multe altele, si SEO. Asa a inceput aventura SEOmonitor.

Era perioada in care industria se maturiza in vest. Google isi modifica semnificativ algoritmii ca sa lupte impotriva spam-ului iar SEO, cu noi reguli, devenea mai etic, mai dificil, mai important. Noi am avut noroc sa fim acolo la momentul potrivit.

Nu poti gestiona ce nu poti masura

Dedicandu-ne deja tot timpul pentru a intelege in profunzime cum putem excela in optimizarea pentru motorul de cautare, au devenit mai clare provocarile. Era un domeniu in care nivelul de incertitudine era extrem. Rezultatele pe care le puteam obtine, spre deosebire de restul canalelor de digital marketing, erau foarte dificil de estimat si controlat. Mai mult, era o provocare chiar masurarea lor.

Inspirat de Peter Drucker, eram increzator ca daca vom reusi sa masuram corect rezultatele actiunilor noastre, restul va merge de la sine. Aveam nevoie sa castigam control, iar controlul venea doar cu metricile si uneltele de masurare a performantei. Nu putem estima in cat timp vom ajunge cu masina la destinatie daca nu cunoastem viteza si numarul de kilometri pe care ii avem de parcurs, nu-i asa? Daca le stim, insa, putem estima cu un grad mare de incredere timpul aproximativ necesar. Iar daca luam in considerare si evenimentele neprevazute care pot aparea pe drum, sansele sa ajungem la timp devin si mai mari.

Mai mult, nefiind o stiinta exacta, SEO trebuia descoperit empiric, iar baza oricarui proces empiric este capacitatea de a masura rezultatele. Asa ca, natural, a urmat…

…SEOmonitor, aplicatia

Cum strategia parea clara si aveam deja competentele necesare, ne-am apucat sa proiectam o solutie de masurare si estimare a rezultatelor SEO, de aici si numele agentiei, SEOmonitor.

Nu doar ca strategia noastra a functionat si am reusit sa crestem agentia, dar produsul software a devenit in sine un startup. Unul cu un potential foarte mare de succes la nivel global. Sinergia dintre agentie si aplicatie a fost un fenomen mai mare decat ne-am asteptat. Agentia a crescut datorita capacitatii noastre de a masura SEO, iar aplicatia a crescut datorita unei nevoi foarte clare a unui profil de client, agentia.

Odata validat succesul, alte agentii au devenit natural clientii produsului nostru software. In timp, am ajuns sa avem clienti din 24 de tari, sa castigam un premiu pentru inovatie in SEO si sa fim cunoscuti de foarte multe nume mari din industrie. Pentru noi au fost 4 ani intensi pe care i-am dedicat acestei misiuni, in care ne-am dezvoltat ca echipa, cultura organizationala si business.

Succesul aplicatiei in Romania

Mereu am crezut ca piata produsului nostru software nu este Romania. Si, intr-adevar, avea mult mai mult sens sa promovam aplicatia in pietele deja populate de mii de agentii care ofera servicii SEO. Insa, spre surprinderea noastra, din ce in ce mai multi clienti au inceput sa foloseasca serviciile de monitorizare independent de cele de optimizare, ale agentiei. Cum premisele noastre legate de brandul SEOmonitor erau ca el reprezinta o agentie in Romania si un produs software in afara, nu am crezut ca vor aparea confuzii. Gresit.

Aceeași agenție, un nume nou

Am hotarat ca aplicatia sa pastreze numele care o descrie cel mai bine – SEOmonitor, iar agentia sa se numeasca Upswing. Numele reprezinta forma graficului de trafic pe care ne propunem sa il trasam in toate campaniile noastre.

upswing_definition_mic_alb

upswing_identity_mic

 

Rebrandingul este si un moment bun pentru a sarbatori evolutia agentiei, care nu mai seamana deloc cu versiunea ei din 2012. Cei 4 ani ne-au ajutat sa ne maturizam, sa ne intelegem industria si piata. Ne-am pregatit, astfel, pentru ceea ce a devenit noua noastra misiune, definirea celui mai performant serviciu de digital marketing din Romania, pe care ne propunem sa o indeplinim printr-o combinatie optima intre Content, Social Media si SEO.